Уроки будую так, щоб діти відчували себе творцями навчального процесу. Дуже часто вони самі визначають тему і мету. Для цього перед учнями ставляться певні завдання на початку уроку і проблемні питання, які вони вирішують, працюючи групами або парами. В процесі уроку я намагаюся якомога більше уваги звертати на самостійне виконання учнями завдань, на розвиток їхнього вміння творчо мислити, висловлювати власну думку і відстоювати її. На уроках української мови учні часто працюють групами, складаючи лінгвістичні твори за вивченими темами, що дає змогу закріпити вивчений матеріал і вміти використовувати його на практиці. Працюючи парами, діти досить вдало виконують таку форму роботи, як «Карусель». Вони по черзі виконують одинакові завдання. Одночасно відбувається і виконання вправ на закріплення і взаємоперевірка. Уроки літератури планую не лише як читання та переказування текстів, а прагну використовувати різні форми роботи, щоб учням було цікаво і щоб вони краще засвоювали матеріал. Основну увагу звертаю на розвиток творчої уяви, вміння будувати зв’язне висловлювання думок. Майже на кожному уроці використовую прийом «Особисті асоціації», коли учні, працюючи групами, будують асоціативні ланцюжки до певних слів чи понять. Досить часто даю можливість школярам розповісти про літературного героя від імені його самого. Клас ставить перед ним питання, а він відповідає. Учні, працюючи парами чи групами, задіяні в роботу усі, ніхто не сидить осторонь. Вони із запалом відстоюють свою думку, переконують товаришів у її правильності і таким чином учаться жити і працювати у колективі і відчувати себе в ньому особистістю. Для характеристики літературних героїв я обрала такий прийом, як сенкан, який подобається усім учням: і тим, хто навчається добре, і тим, кому важко даються навчальні предмети. Структуру уроків я досить скрупульозно визначаю, намагаюся зробити чіткий логічний перехід від одного виду роботи до іншого. Таким чином, учням не залишається часу для занять, які не стосуються теми . Під час вивчення нового матеріалу з української мови використовую алгоритми, які або будую сама, або даю таку можливість учнівським групам. Цей прийом допомагає усвідомити новий матеріал учням із зоровою пам’яттю. На підготовку своїх уроків я витрачаю багато часу, тому що треба, крім конспекту, підготувати роздатковий дидактичний матеріал. Однак під час самого уроку я більше виступаю консультантом, порадником для учнів, які займаються дослідницькою або творчою роботою. На закріплення матеріалу або контроль знань, умінь, навичок часто застосовую нетрадиційні форми проведення уроку: ігри, змагання, прийом «У пошуках скарбу», коли учні ідуть до мети, об’єднавшись у групи, і виконують певні завдання, т. т. долають перешкоди. Сьогодні у методиці викладання є дуже багато різних цікавих форм і прийомів, якщо учитель прагне бути цікавим для своїх школярів, прагне закохати їх у свій предмет, то буде весь час пробувати щось нове, не зупинятиметься на досягнутому, сам буде придумувати нові форми роботи, які будуть найбільш придатним саме для його учнів.