Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 09.05.2024, 23:29 |
Вітаю Вас Гість |
|
РекомендаціїРекомендації щодо організації роботи науково-методичної проблеми області «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості» І. Основні пріоритети:
1. Системне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх розвитку.
2. Моніторинг якості навчання та життєвої компетентності школяра. 3. Запровадження гнучких моделей організації навчально - виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів. 4. Науково-методичне забезпечення переходу до профільного навчання. 5. Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів. 6. Впровадження інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів. 7. Формування позитивної мотивації до навчання та вибору майбутньої професії. 8. Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості. 9. Розвиток інноваційного потенціалу інтелектуально обдарованих дітей. 10. Включення в освітній та інформаційний простір дітей з особливими потребами. 11. Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров'я молоді, запровадження здоров’єзберігаючих освітніх технологій. 12. Організаційно-педагогічне забезпечення рівного доступу до якісної освіти. ІІ. Спрямувати роботу психологічної служби на:
• створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу особистості учня на всіх етапах його розвитку;
• систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх психічного розвитку в процесі навчання; • створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості та успішного навчання; • створення соціально-психологічних умов для надання допомоги учням, що мають проблеми у навчанні та психологічному розвитку; • психологічну підтримку стандартизації і профілізації освіти; • забезпечення класних керівників, вчителів даними психолого-педагогічних досліджень особистості учнів, рекомендаціями щодо стратегії і тактики педагогічних впливів на них; • вдосконалення системи моніторингових психологічних досліджень. III. Наукове-методичне забезпечення впровадження технологій продуктивного навчання
Основу педагогічної стратегії розвитку інноваційної особистості складає побудова продуктивної особистісно-орієнтованої системи навчання, яка спирається на такі вихідні положення:
• пріоритет індивідуальності, самоцінності, самобутності дитини як активного носія суб'єктивного досвіду, що склався задовго до впливу спеціально організованого навчання в школі; • при конструюванні та реалізації освітнього процесу потрібна особлива робота вчителя для виявлення суб'єктивного досвіду кожного учня; • в освітньому процесі відбувається «зустріч» суспільно - історичного досвіду, що задається навчанням та суб'єктивного досвіду учня; • розвиток учня як особистості (його соціалізація)відбувається на тільки шляхом оволодіння ним нормативною діяльністю, а й через постійне збагачення, перетворення суб'єктивного досвіду як важливого джерела власного розвитку; • головним результатом учня повинно бути формування пізнавальних здібностей на основі оволодіння відповідними знаннями та уміннями. Шкільним методичним об'єднанням рекомендувати:
1. На засіданнях ШМО розглянути теоретичні положення стратегії розвитку інноваційної особистості:
• поняття інноваційна особистість; • поняття життєвої і освітньої компетентності школяра; • теорію психологічного супроводу розвитку особистості; • теоретичні основи методик і технологій продуктивного навчання; • методики впровадження інформаційних технологій навчання 2. Глибоко вивчити зміст галузей Державного стандарту освіти з метою побудови навчального процесу на якісно новому рівні на основі компетентнісного підходу до навчання учнів, впровадження продуктивних технологій навчання.
3. Ґрунтовно проаналізувати роботу вчителів-предметників за роки роботи над попередньою науково-методичною проблемою області.
4. Провести діагностику рівня теоретичних і психологічних знань з питань основних положень технологій продуктивного навчання психологічного супроводу розвитку учня.
5. Провести всебічний аналіз результатів освітнього процесу з предмету, забезпечення вчителями досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створення умов для навчання на продвинутому рівні учням з високими навчальними можливостями.
6. Спрямувати роботу ШМО на підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА через технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісного підходу до навчання.
7. Провести експертизу нових додаткових навчальних курсів і програм, освітніх технологій і методик, які використовують вчителі.
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
|
|
© Ласкаво запрошуємо 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |