Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 22.11.2024, 21:57

Меню сайту
Категорії
Мої статті [2]
З миру по нитці [16]
Терещенко Л.Ф. [2]
Глущенко І.І. [1]
Гошина Н.А. [1]
Інтернет - безпека

В лютому відмічають Міжнародний День безпечного інтернету. Рекомендовані інформаційні ресурси:

Сайт Онляндія – безпечна веб-країна

Сайт про безпеку в Інтернеті від Google

Посібник «Освіта в сфері прав людини в Інтернеті»

Онлайн курс «Права людини та Інтернет»

Тренінгові вправи з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді

Безпека і права



Безпека для малих і дорослих

"Я маю право"
Загальнонаціональний правопросвітницький проект
Онлайн школа
Віртуальна майстерня
Міні - чат
Статистика

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Наша кнопка

Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Статті » Глущенко І.І.

Досвід роботи
Основна  проблема, над  якою працюю, як вчитель "Основ здоровя:"Формування   життєвих навичок  до  здорового способу  життя  через тренінгову  систему.

Основні  завдання, які я поставила перед собою:

1.Навчання і виховання дітей і молоді.

2.Формувати важливі життєві уміння й навички, які допоможуть зберегти власне здоровя, та інших людей.

3.Створити необхідні умови для фізичного та психологічного розвитку школярів.

4.Навчити приймати рішення і діяти з позиції здорового глузду.

 "Якщо ми віримо, що навчання – це не лише  передання  знань, а й творчий  процес людської  взаємодії, то, створюючи в класі атмосферу визнання, ентузіазму і підтримки, ми формуємо у дітей позитивне ставлення до навчання” 

                        (  Клаус В.Фопель ).       

На сучасному етапі розвитку перед освітою, постає ключове  завдання – сформувати у дітей життєву компетентність, щоб дитина осмислила власне життя, навчилася самостійно та успішно вирішувати щоденні життєві завдання і складні життєві  проблеми.Тоді  вона зможе змінити своє життя, боротися з бездуховністю, байдужістю, безвідповідальністю, які руйнують життя людини та всього суспільства.

Стрімке поширення епідемії туберкульозу, гепатиту С, ВІЛ\СНІДу, збільшення масштабів вживання тютюну, алкоголю і наркотиків, стреси, неправильне харчування – ось далеко не повний перелік причин погіршення здоров’я молоді.Тому до пріоритетів сучасної освіти належить навчання здоровому способу життя.

На етапі проблем по захворюваності різних хвороб, спільно з працівниками лікарні проведено лекції, відкриті уроки, лікарі розповідають учням про катастрофічний стан області, району навіть нашого села по захворюванню різними хворобами такими як: Гепатит С, туберкульоз, венеричні хвороби та ВІЛ\СНІД. Наголошували про симптоми цих захворювань, та як можна їх уникнути.

Я разом з учнями  8 – 11 кл.склали графіки по статистичним даним по Апостолівському районі, Дніпропетровської області на період 2006 – 2012 р.і виявили скільки офіційно зареєстровано хворих на ВІЛ\СНІД, наркоманію, алкоголізм, туберкульоз та венеричні захворювання. Коли зробили аналіз побудованих графіків, діти побачили, як стрімко поширюються хвороби. І я думаю, що кожна дитина задумається, що в кожної людини на шляху чимало перешкод. Щоб їх подолати, кожен має бути впевненим в собі, вірити в свої сили. Від кожного залежить, яке рішення прийняти – хороше чи погане, зважене чи необачне, як вчинити в тій чи іншій ситуації.

Школа має стати противагою суспільству, яке молиться на технології  і проповідує суцільне споживання. Моє завдання – допомогти дітям усвідомити сенс і цінності життя. В Україні освіта на засадах життєвих навичок, запроваджується через предмет " Основи здоров.Завдяки предмету "Основи здоровя ми можемо:

-   подарувати учням особливий час і місце в школі

-   дати дітям "точку опори”

-   допомогти відчути єднання з групою

-   навчити приймати рішення і діяти з позиції здорового глузду

-   показати, як можна жити в світі без насилля

-   можемо всилити надію.

Усі ці завдання можуть здаватися надто складними для школи, яку дехто сприймає лише як місце, де учні здобувають освіту. Але на мою думку сучасний випускник має бути не лише освіченою людиною, а й добре вихованою, гармонійно розвиненою та спокійною особистістю, яка знає, чого хоче в житті і як цього досягти.

 Серед головних завдань, які покликана вирішувати сучасна школа – створення освітнього середовища сприятливого для збереження та подальшого зміцнення здоровя школярів. Формування у них свідомого ставлення до свого   життя і здоровя, оволодіння життєвими навичками і здорової поведінки. Здорова молодь покоління – це запорука стабільного розвитку держави, один із чинників її позитивного міжнародного іміджу. На жаль сьогодні спостерігається тенденція до погіршення здоровя та фізичного розвитку. З метою активізації в школі по формуванню здорового способу життя учнів, щодо захисту від шкідливого впливу тютюну, токсичних,наркотичних речовин, алкоголю школа включилась в роботу за програмою "Школа проти СНІДу” для цього я пройшла перепідготовку при Дніпропетровському обласному інституті після дипломної педагогічної освіти в 2005 році, курси з "Основ здоров’я”, курси з валеології в 1995 році, отримала сертифікат педагога – тренера за превентивною програмою "Профілактика ВІЛ – інфекції в регіональній системі шкільної освіти”. На жаль в нашій школі немає кабінета з "Основ здоров’я” базуюся в кабінеті біології маю куточок "Гіркі плоди солодкого життя”, "Це треба знати”,”Це шкідливо”. Всі учні забезпечені підручниками, посібниками та робочими зошитами. Використовую дуже багато додаткового матеріалу "Алкоголь і тютюнопаління”, "Наркотики”,”Раціональне харчування”,”СНІД”,”Cекс в житті людини”, різні посібники. Використовую комп’ютерні матеріали. З власного досвіду спостерігаю, що діти сприймають інформацію не так, як реагують на ілюстрації, говорять: "Це просто – жах!”. Хотілося б, щоб вони цей вислів пам’ятали завжди і уникали ризикової поведінки. Використовую фільми про ВІЛ- інфікованих людей, вживання наркотиків, діти дуже боляче їх сприймають.

Зростає відповідальність за власне здоров’я та власну долю, опір до шкідливих звичок.

В кожному класі створено куточки " Здоровя. Діти разом з класними керівниками поповнюють різними інформаціями, де діти можуть отримати відповідні рекомендації тощо.

Власним досвідом ділюся з класними керівниками, багато матеріалу використовують на класних годинах

-     по попередженню травматизму дітей,

-     про надання першої медичної допомоги

-     вміння володіти собою

-     по дотриманню пожежної безпеки

-     різні рекомендації, щодо уникнення шкідливих звичок

-     про безпечну поведінку на дорозі.

Очолюю наркопост , учні 10 – 11 кл. по класах читають лекції, висвітлюють на стенді цікаві повідомлення та надають різні поради, рекомендації,щодо уникнення шкідливих звичок.

На засідані клубу "Я обираю життя” з комп’ютерною підтримкою проводжу засідання з актуальних проблем підліткового віку на теми: " Хвороби століття”,” Шлях який ми обираємо”, інтелектуальна гра "Калейдоскоп”, КВК – гра "Здорова планета в наших руках.

16 листопада, кожного року відзначаємо "День боротьби проти паління; діти малюють малюнки, на яких чітко відображають, що це шкідливо для здоровя. Класні керівники проводять відкриті виховні години.

1 грудня кожного року проводимо заходи присвячені до ”Дня примирення зі СНІДом”, проводю тренінги з ризикової поведінки, класні години на теми " СНІД – невидиме зло”,”Гіркі плоди солодкого життя”, конференції "Виховання та підтримка дітей, які живуть з ВІЛ – інфекцією”,” Правда і міфи про наркотики”, дискусійна зустріч "СНІД: міфи і реальність”,” Круглий стіл " Здорові діти – здорова нація”. Діти отримують багато інформації, вчаться як треба жити серед людей які ВІЛ – інфіковані і розуміють, що хворих людей не можна дискримінувати, а навпаки треба підтримувати.

Турбота про здоровя дитини – спільне завдання школи і родини. За здоровя дитини відповідає передусім її родина. Я завжди підтримую тісний звязок з батьками. Коли я проводила батьківські збори у 8 класі у формі тренінгу на тему: "Здоров’я дитини у сучасному світі”, батьки з задоволенням малювали, продовжували фрази, активно працювали в групах, виконували  руханки. Їм це дуже сподобалося і вони зрозуміли, що це – саме те, що потрібно їхнім дітям. Говорили:”Що нас так раніше не навчали.

Я вчитель – тренер, проводжу тренінги, уроки з використанням тренінгових елементів. Проведення тренінгу – не мистецтво,а скоріше технологія, навіть елементи тренінгу дуже позитивно сприймаються учнями і надихають вчителя на вдосконалення своєї майстерності.

Я використовую різні форми очікувань, дітям дуже це подобається, вони так і очікують щось новеньке, чомусь навчитися, отримати позитивні емоції. Придумую оригінальний спосіб – це "Це кошик з грибами”,” Хмарка з краплинками ",” Дерево з птахами”,” Проростання зернівок” і багато іншого.

Зворотній звязок, дає можливість подумати, продовжити фразу.

Рольові ігри дають можливість розвитку навичок спілкування. Наприклад з казки "Ріпка тут проявляється взаємодопомога, інтонація, дружність, підтримка.

Під час групової роботи діти малюють, пишуть, висловлюють свою думку, спілкуються. Цей підхід означає: "Учителю цікаво вчити, а учневі вчитись”.

Мозковий штурм допомагає залучитися пасивним і соромязливим;  дитина, яка знає відповідь, то вона не зможе змовчати і проявляє своє вміння говорити.

Під час дебатів розвиваються життєві навички самоконтролю, критичного мислення, толерантності, адвокації, упевненості. Діти чітко оцінюють, що шкідливо, що корисно, вчаться вести дискусію з повагою до опонента.

На завершення тренінгу дуже приємно дітям і мені коли говорять один – одному гарні побажання з посмішкою на обличчі.

Ми всі хочемо, щоб наші діти уміли любити, творити, були добрими, щоб у них вистачало мужності розвязувати проблеми, які стоять перед нашою планетою,і щоб вони відчули свою належність не лише до власного народу,а й до багатомільярдного населення усієї нашої Землі.

Фрагменти уроків

Наші очікування: цікаво провести час, щось дізнатися, чогось навчитися


        
        

Робота в групах розвиває життєві навички, активне слухання, співпереживання, співробітництво, упевнену поведінку і толерантність

        

        

                   
             


        

Рольова гра. Казка "Ріпка"
Формування доброти, поваги, взаємодопомоги.

        

Руханки - вправи на зняття м'язового та емоційного напрудження

        

        

Як виявляти любов без сексу?

Дівчатка на пелюстках квітки написали:
написати листа, приготувати сюрприз, лагідно посміхнутися

        

Хлопчики написали на дзвіночку: запросити на танець, подарувати квітку, поцілувати в щічку

        

Ми за здоровий спосіб життя!

          

          

Вивчаємо правила пожежної  безпеки

          

          

          

Вивчаємо правила вуличного руху

          

Складаємо дослідницькі проекти

          

Любимо свій рідний край

          

Доглядаємо за квітами

           



Категорія: Глущенко І.І. | Додав: вчителька (27.01.2013)
Переглядів: 1618 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Новини гімназії
Новини про наше життя в школі
Наш відеозал
Відеоролики про наше життя в школі
Ми тут
Куди звернутись?
Національна дитяча гаряча лінія
***
Захист прав дитини
Для Вас
Електронні журнали та електронні щоденники

free counters
Сайти вчителів






Календар
Корисні посилання
























Prezentacii.com
Ваши линейки на рабочий стол
 © Ласкаво запрошуємо  2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz
Рейтинг@Mail.ru