При спілкуванні з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого – категорично не можна.
ТРЕБА: - проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус; - проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня; - давати критичну оцінку конкретних дій, а не особистості в цілому; - здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями; - бути готовим вибачитися за помилку; - виявляти до дитини терпимість; - виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності; - визнавати право дитини бути несхожою на інших; - проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима; - враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини; - акцентувати увагу на позитивних якостях дитини; - дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту; - бути оптимістом.
НЕ МОЖНА: - проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість
(«Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»); - здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»); - вживати загрози, докори, висміювання; - принижувати гідність; - використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість. - не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»); - «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.
Джерело: http://www.sh68.dp.ua |