Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 03.05.2024, 11:04

Меню сайту
Категорії
Хімія [6]
Історія рідного краю [1]
Різне [4]
Мажара Т.І. [1]
Глущенко І.І. [4]
Терещенко Л.Ф. [33]
Гошина Н.А. [7]
Андрієнко О.В. [3]
Мороз О.А. [3]
Вацкель Г.Г. [9]
Інтернет - безпека

В лютому відмічають Міжнародний День безпечного інтернету. Рекомендовані інформаційні ресурси:

Сайт Онляндія – безпечна веб-країна

Сайт про безпеку в Інтернеті від Google

Посібник «Освіта в сфері прав людини в Інтернеті»

Онлайн курс «Права людини та Інтернет»

Тренінгові вправи з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді

Безпека і права



Безпека для малих і дорослих

"Я маю право"
Загальнонаціональний правопросвітницький проект
Онлайн школа
Віртуальна майстерня
Міні - чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наша кнопка

Форма входу

Педагогічні доробки

Головна » Файли » Конспекти уроків » Терещенко Л.Ф.

Співвідношення світу людини і світу природи в хоку Мацуо Басьо
02.02.2013, 20:21
Тема: Співвідношення світу людини і світу природи в хоку Мацуо Басьо.

Мета:
 Розкрити поняття «хоку», познайомити дітей із художнім світом Мацуо Басьо, особистістю письменника;
розвивати асоціативне, образне мислення, уяву, вміння висловлювати власну думку;
виховувати любов до природи, повагу і цікавість до культури Японії.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

    Хід уроку

I.  Мотивація навчальної діяльності.

Діти, ми звикли, що вірші мають строфи, рими, а сьогодні познайомимося із зовсім новим для вас видом поезії – із японськими віршами, схожими на малюнок, де за допомогою кількох слів вдало створюється ціла картина природи чи людського життя.

II.  Оголошення теми та мети уроку.
    
Цілевизначення:
         
Сьогодні ви знатимете:
  •  хто такий Мацуо Басьо;
  •  що таке хоку;
  •  структуру хоку.
Сьогодні ви навчитеся:
  •    виразно читати тривірші;
  •    аналізувати хоку.
III. Опрацювання навчального матеріалу

1. Знайомство із Японією (комп’ютерна презентація)
   
2. Пояснення вчителя: що таке хоку.

Демонстрація схеми



Хоку — трирядковий неримований вірш, що складається з 17 складів (5-7-5) і відрізняється простотою поетичної мови, свободою викладу. Хоку відноситься до традиційного жанру японської пейзажної лірики.

1. Оригінальне японське хоку або хайку складається з 17 складів (хоча уже в Басьо зустрічаються відступи від норми складового змісту), записаних в один стовпчик.

2. Класичні хайку обов'язково будуються на співвіднесенні людини (автора), його внутрішнього світу, біографії з природою, при чому природа повина бути визначена відносно пори року.

3. Найчастіше розповідь ведеться в теперішньому часі: автор показує свої переживання. Читач повинен переживати й те, що переживає автор. Ніби медитувати разом з ним.

Вважається вищим пілотажем, коли перший рядок відповідає на питання: де? другий - на питання: що? третій - на питання: коли?

3. Читання учнями хоку «На всохлу гілку…»

4. Бесіда на сприйняття.

  •   Яку пору року описує автор?
  •   Який час доби змальовує Басьо?
  •   Який настрій вірша?
  •    Яка людина зображена в образі крука?
5. Складання відео кліпу за хоку. Робота групами.

Наприклад:
Пізня осінь. Темні фарби. Вечір. Тиша. Самотній крук. Смуток.
Кожна група презентує свій відеокліп

6. Презентація  життя та творчості Мацуо Басьо за допомогою слайдів мультимедіа.

7. Експрес-опитування

  • Мацуо Басьо народився у … році в місті  …;
  • Перше ім’я його було …
  • Потім його стали називати …
  • Псевдонімом Мацуо Басьо  означає ...
  • Уже в 28 років, коли Мацуо Басьо був івдомим поетом, він ...
  •  Більшу частину свого життя Басьо прожив у місті …  
8. Читання і аналіз учнями хоку Мацуо Басьо (робота групами).

  • I група – «Старий ставок»
  • II група – «Верба схилилась і спить»
  • III група – «Метелик літає»
Усне малювання картини природи до поезії Мацуо Басьо.

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1.Незакінчене речення

  • Сьогодні на уроці для мене було дивним…
  • Найбільше мені сподобалось…
2. Оцінювання учнів

V. Домашнє завдання: с. 162-164 прочитать, вивчити 2-3 хоку напам’ять
Категорія: Терещенко Л.Ф. | Додав: вчителька | Теги: світу, людини, природи, Співвідношення, хоку
Переглядів: 1515 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Новини гімназії
Новини про наше життя в школі
Наш відеозал
Відеоролики про наше життя в школі
Ми тут
Куди звернутись?
Національна дитяча гаряча лінія
***
Захист прав дитини
Для Вас
Електронні журнали та електронні щоденники

free counters
Сайти вчителів






Календар
Корисні посилання
























Prezentacii.com
Ваши линейки на рабочий стол
 © Ласкаво запрошуємо  2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz
Рейтинг@Mail.ru