Алкман «Сплять усі верховини гірські». Й. В. Гете «Нічна пісня мандрівника»
02.02.2013, 01:10
Тема: Алкман «Сплять усі верховини гірські». Й. В. Гете «Нічна пісня мандрівника»
Мета: Ознайомити учнів із віршами Алкмана та Гете, поняттями «лірика», «епітет», учити визначати епітети в тексті; розвивати навички виразного читання, аналізу поезії, образне, логічне мислення, уяву; виховувати любов до віршів, почуття прекрасного.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу
Обладнання: портрет Й. В. Гете, збірки поезій, ілюстрації до творів Гете, Алкмана.
Хід уроку
I.З’ясування емоційного стану кожного учня за допомогою кольорових карток.
II. Оголошення теми та мети уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Коли людині сумно чи навпаки вона має піднесений настрій, їй хочеться з усіма поділитись своєю радістю чи поскаржитись на власну долю, коли вона хоче сказати про свої почуття, тоді з’являється поезія. Віршовані твори виникли раніше за прозу, ще в часи до нашої ери, у стародавньому світі. Ми познайомимося сьогодні із твором першого поета-лірика Алкмана і побачимо, як його творчість вплинула на наступні покоління письменників.
III. Цілевизначення.
На дереві знань висять записи: «знатимете»(хто такий Алкман, Гете, що таке «лірика», «епітет»); «вмітимете»(виразно читати вірші, порівнювати поетичні твори, знаходити художні засоби).
IV. Опрацювання навчального матеріалу
1. Самостійне опрацювання учнями тексту підручника про Алкмана, Гете.
2. Бесіда (відповіді за допомогою підручника)
Хто такий Алкман?
Що про нього відомо?
Хто такий Орфей?
Що таке лірика?
Що таке епітет?
3. Словникова робота
Значення понять епітет, звукопис учні записують у словнички
4. Виразне читання вірша Алкмана вчителем.
5. Виразне читання вірша учнями.
6.Незакінчене речення (учні записують на листочках, а потім їх зачитує вчитель)
У вірші автор змальовує …
Настрій твору …
7.Усне малювання (робота групами)
Яку картину ви намалюєте в уяві?
8.Слово вчителя про Гете. Демонстрація його портрета.
9.Виразне читання «Нічної пісні мандрівника».
10.Компаративний аналіз віршів Алкмана і Гете (робота парами)
Алкман
Гете
Відсутні рима, чіткий ритм Зміст розгорнутий, вимальовується яскрава картина природи
V. Закріплення знань, умінь, навичок 1. Слово вчителя про твори Алкмана і Гете. 2. Мікрофон. Що було на уроці найцікавішим, що не сподобалось, що вразило? VI. Домашнє завдання: зробити ілюстрації до вірша (на вибір), вивчити нові терміни.