Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 7. Розпізнавання геометричних фігур.
10.09.2013, 04:57
Математика. 1 клас
Тема: Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 7. Розпізнавання геометричних фігур. Мета уроку:
- вправляти в засвоєнні табличних випадків віднімання і додавання числа 7, - вдосконалювати навички усних обчислень у межах вивчених таблиць, - розвивати уміння розпізнавати геометричні фігури, - виховувати любов до тварин. Тип уроку: урок – гра.
Обладнання: Математика 1 клас. М.В. Богданович, робочий зошит, предметні малюнки лісових тварин , модель лісу, картки з індивідуальними завданням, набори геометричних фігур, мікрофон, окремі літери.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку. Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
Ми вам раді, люди добрі, І вітаєм щиро вас! І запрошуєм ласкаво На урок читання в перший клас.
Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо.
На нашому уроці ми будемо виконувати вправи й задачі на засвоєння таблиці додавання і віднімання числа 7. Попрацюємо з геометричним матеріалом.
Сьогодні у нас незвичайний урок. А знаєте чому? У нас урок – гра . До нас прийшла телеграмма від лісових звірят. Ось послухайте: Любі діти! Ми, лісові звірята звертаємось до вас за допомогою. Не слухалися ми своїх мам, не хотіли ходити до школи і втекли з лісу. А зараз нам страшно і голодно, дуже хочеться повернутися ,та сова не пускає нас просто так назад. Вона хоче щоб ми справилися з математичними завданнями. Дорогі діти, допоможіть нам. Ми вас дуже прохаємо.
Що ж будемо робити? Допоможемо маленьким звірятам. ? Допомогти звірятам буде нелегко , тому працюватимемо під девізом:
«Математику ми любим, з математикою дружим».
Кожного разу як ми допомагатимемо звірятам потрапити до лісу, сова вас буде нагороджувати буквою і в кінці уроку ви прочитаєте слово.
Перше завдання для зайчика
ІІ. Усний рахунок. Якщо ви правильно будите рахувати, то сова дозволить зайчикові повернутися до мами , а ви отримаєте першу букву (м).
Гра «Мікрофон» Назвіть числа менші від числа 8. Назвіть числа більші від числа 3. Кожен учень по черзі дає відповідь на приклад і складає приклад для товариша.
Гра «Мовчанка»
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Друге завдання для білченята
1.Каліграфічна хвилинка. Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.
- Цифри пишу рівнесенько, Щоб були гарнесенькі, Щоб залюбки дивився я, Вчитель наш і вся моя сім’я.
Пишемо рядочок цифри 7. (Сова перевіряє , як діти записали цифру. Білченя зустрічається з мамою, а діти отримують літеру «о»).
Третє завдання для ведмежатка (Діти допомагають ведмежаті і отримують від сови літеру «л»)
2. Математичний диктант -записати числа :4, 7; -записати число, яке слідує за числом 5; - записати число, яке передує числу 9; - записати сусідів числа 7; - записати суму чисел 3 і 7; - число 2 збільшити на 7; - число 9 зменшити на 7; - у дівчинки 1 груша і 7 яблук. Скільки всього фруктів у дівчинки? 4,7,6,8,6,8,10,9,2,8.
3.Фізкультхвилинка
Чики-брики – всі встають На зарядку всі ідуть. Присідають, присідають, Руки в сторони тримають, головою крутять сміло Так, як соняшник уміло. А в долоні три хлопки- Підстри и.бують малюк
Четверте завдання для лисенятка 4. Розв’язати приклади (Лисенятко повертається в ліс, а діти отримують літеру «о») 1 + 7 =8 9 – 7 + 6= 8 0 + 3 + 7 = 10 8 – 7 = 3 5 + 5 – 7 =3 2 – 0 + 7 = 9 2 + 7 = 9 1 + 7 – 0= 8 3 + 5 – 7 = 1
Фізкультпауза.
П’яте завдання для дятла (Діти допомагають дятлові і отримують літеру «д») 5. Розв’язати задачу
Довго ніколи стояти, Слід звіряток визволяти. Посміхнеться вам удача, Як розв’яжеться задача.
1. Десять яблучок Оля купила, дорогою йшла і три загубила, Скільки принесла до хати, щоб гостей пригощати.
2. У Петрика було 3 голубих і 4 синіх олівці. Скільки всього олівців було у Петрика.
3. Робота з підручником. Задача 2 ст.69.
Подорож продовжується. Поспішаймо ж визволяти борсука. А щоб швидше це зробити Слід нам, друзі, відпочити!
6. Фізкультхвилинка.
1,2,3,4,5 – ми у ліс ходили, зайчика зустріли. Зайчик прудко так стрибає, пташка весело літає, швидко лис десь пробіжить, їжачок в кущах сидить.
Шосте завдання для борсука.
7. Робота з геометричним матеріалом. (Сова дозволяє борсукові повернутися до мами , а дітям дає літеру «ц» ) -З геометричних фігур скласти хату. - Накреслити відрізок довжиною 7 см.
Сьоме завдання для вовченятка
8.Порівняти числа (Робота з картками) Діти допомагають вовченяті , отримують останню літеру і читають слово «молодці.»
VІ. Підсумок уроку.
Молодці, діти, ви працювали гарно! Всіх тваринок ви повернули в ліс до своїх мам. А що найбільше запам’яталось? Яке завдання було найбільш цікавим? Лісові звірі вам щиро вдячні й передали вам на згадку про урок лісові подарунки.