Тема: « Was kann man in den Ferien machen? » Клас: 5 Мета: Активізувати мовний словник учнів новими лексичними одиницями: der Strand, am Strand liegen, an den Strand gehen, das Boot, Boot fahren, eine Ausstellung besuchen, tauchen, das Zelt, zelten, angeln, die Ausstellung. Тренувати у вживанні нової лексики. Ознайомити з dass – реченнями і навчити вживати їх у мові. Повторити лексику попереднього уроку і ступені порівняння прикметника „gut". Розвивати навички підготовленого і непідготовленого усного мовлення. Розвивати навички аудіювання за темою. Розвивати навички мовчазного читання з метою знаходження потрібної інформації. Виховувати бажання вести активний спосіб життя.
Тип уроку: комбінований Обладнання: аудіо записи, програвач, картки з завданням.
Хід уроку І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення 1. Повідомлення теми та мети уроку
- Guten Tag Kinder! Heute sind bei uns viele Lehrer unserer Schule zu Besuch. Wir sind aber in der Deutschstunde und müssen arbeiten. Also, wer hat heute Klassendienst? - Wer fehlt heute? - Warum? ( якщо є відсутні ) - Welches Datum ist heute? - Welcher Wochentag ist heute? - Wie ist das Wetter? - Ich glaube, dass ihr gute Laune habt? Nicht wahr? - Wie geht es euch? - Singen wir?
- Also, sagt ihr, bitte mir, wie viele Jahreszeiten hat das Jahr? - Wie heißen sie? - Habt ihr die Ferien? - Wann? - Was macht ihr in den Ferien?
Гра „Wortigel" ( повторення вивчених на минулому уроці слів і їх правопис )
( на дошці вчитель малює овал і вписує в нього слово „Die Ferien". Діти називають слова, а вчитель записує їх на дошці ( у дітей на столах закриті словники, книги, зошити ). Запис робиться з помилками. Після того, як всі слова учнів були записані, робиться перевірка правопису учнями. Вчитель за вказівками учнів виправляє помилки ).
Вчитель: Jetzt werden wir ein bisschen träumen, fantasieren. Stellt ihr vor: Jetzt ist Sommer und ihr habt die Sommerferien. - Was macht ihr in den Sommerferien? Und jetzt werden wir die Frage „was kann man hoch in den Ferien machen?" besprechen. Das Thema unserer Stunde heißt „Was kann man in den Ferien machen?" Aber zuerst haben wir Mundgymnastik. 2. Mundgymnastik.
Звучить в звукозапису лексика, яка вивчається на сьогоднішньому уроці і раніше вивчена ( всі слова відносяться до теми „Die Ferien" ). Діти повторюють хором.
ІІ. Основна частина уроку 1. Контроль домашнього завдання ( здійснюється на протязі всього уроку. Завдання: - лексика попереднього уроку - ступені порівняння прикметника „gut". )
2. Подання лексичного матеріалу
1. Вчитель показує картинки з новим словом, називає і поміщає на дошці, а діти повторюють його.
3. Вправа „Wie heißt es auf Deutsch?" - Schaut euch die Wörter noch an und merkt euch, wie man sie schreibt! - Macht eure Lehrbücher zu! - Schaut euch an die Tafel an. Hier gibt es Bilder, aber unter ihnen gibt es keine Unterschrift. Schreibt, bitte sie! ( діти виходять до дошки за бажанням і роблять надписи під картинками).
3. Подання граматичного матеріалу
Пояснення граматичного матеріалу вчитель дає рідною мовою. Діти згадують, що таке пряма мова, слова автора, непряма мова. Згадують порядок слів у німецькому реченні. Вчитель поміщає схему на дошку і пропонує оглянути схему dass – речення і знайти відмінності. - Schaut auf die Tafel! Hier sind die Satzschemas. Was bemerkt ihr?
Вчитель пропонує дітям згадати декілька речень, що придумали діти до впр. № 1
( стр. 78 підручника Н.Басай „Guten Tag", 2005 ) і записати їх при допомозі dass – речення.
Вправа виконується на дошці і самостійно дітьми в зошитах. 4. Мовлення
1. Гра « Знайди пару » Діти витягують з шкатулки картку з словом, що сьогодні вивчалося на уроці. Ходять між дітьми і повторюють тихенько своє слово. Так утворюють вони словосполучення. Це і є поділ також на групи для мовлення. Пари слів: eine Ausstellung + besuchen am Strand + liegen an den Strand + gehen Boot + fahren
2. Діалог в парах „ Was machst du gut, besser, am besten? " Вчитель пропонує згадати дітям як німецькою можна спитати « Що ти робиш добре, краще, найкраще? ». Опору ( питання ) вчитель записує на дошці.
3. Після прослуховування пар вчитель пропонує сильним дітям сказати за допомогою dass – речення, хто що говорив. Слабшим дітям пропонується повторити або спробувати сказати самому.
1. Домашнє завдання:вивчити лексику і скласти 3 dass –речення з словами gut, besser, am besten.
2. Підсумок уроку
- Was haben wir in der Stunde gemacht?
- Was war für euch schwer?
- leicht?
-Also, was kann man in den Sommerferien machen?
3.Оцінювання своєї роботи на уроці дітьми
PS: Якщо діти справилися швидко з завданнями, а час ще залишився можна запропонувати під час підведення підсумку уроку гру „Wortpuzzle".
Робота проводиться в парах ( з сусідом по парті ). Картку з завданням отримує кожна дитина. Діти складають слова, а потім по черзі групи зачитують знайдені слова ( по 1 слову )